2020, Book (monograph) In September 2017, the Lectorates LEAN & Worldclass Performance and Automotive Research of the
HAN University of Applied Science, together with a consortium of (SME) industry partners, started
the research project ‘Workshop on the Move’. The project is the search for the answer to the
question as to the best way to organize repair and maintenance of passenger cars effectively and
efficiently in the future.
This project was financed by Regional Body SiA through the RAAK SME scheme and with co-financing
of the consortium partners.
The study was divided into five work packages. In each work package part of the workload was
executed. Each work package was led by one of the consortium partners. Other consortium partners
cooperated.
The project management was in the hands of the HAN.
On the basis of work sessions, desk research, focus groups, practical tests, interviews, case studies
and student projects this research has:
- mapped out the existing industry situation,
- predicted changes for the industry until 2030,
- determined six types of business using Formative Scenario Analysis (FSA) as a guide,
- built a tool to give automotive entrepreneurs an indication of the best strategic business choice
for the future,
- validated interim results by consortium partners.
Finally, the results of the project were translated into a visual representation, various presentations,
a research report and a reference book for the automotive industry. The various publications can be
found on the website www.werkplaatsopweg.nl.
2020, External research report In september 2017 zijn de lectoraten LEAN & Worldclass Performance en Automotive Research van de HAN
University of Applied Science, met een consortium van (mkb) branchepartners, gestart met het onderzoeksproject
‘Werkplaats op Weg’. Het project is de zoektocht naar het antwoord op de vraag naar de beste manier om reparatie
en onderhoud van personenauto’s in de toekomst effectief en efficiënt te organiseren.
Dit project werd gefinancierd door Regio-orgaan SiA door middel van de RAAK-mkb regeling en met cofinanciering
van de consortiumpartners.
Het onderzoek was opgedeeld in vijf werkpakketten. Elk werkpakket stond onder leiding van één van de consortiumpartners.
Overige consortiumpartners verleenden hun medewerking.
De projectleiding was in handen van de HAN.
Aan de hand van o.a. werksessies, deskresearch, focusgroepen, praktijkproeven, interviews, casestudies en studentprojecten
zijn:
- de bestaande branchesituatie in kaart gebracht,
- drivers voor veranderingen voor de branche tot 2030 vastgesteld,
- met gebruik van Formatieve Scenario Analyse (FSA) als leidraad een zestal bedrijfstypes bepaald,
- een tool gebouwd waarmee ondernemers in de autobranche een indicatie krijgen van de beste strategische
bedrijfskeuze voor de toekomst,
- tussentijdse resutaten gevalideerd bij consortiumpartners.
Tenslotte zijn de resultaten van het project vertaald naar een visuele weergave, diverse presentaties, een onderzoeksrapport
en een naslagwerk voor de autobranche. De diverse publicaties zijn te vinden op de website
www.werkplaatsopweg.nl.
2020, External research report In september 2017 zijn de lectoraten LEAN & Worldclass Performance en Automotive Research van de HAN
University of Applied Science, met een consortium van (mkb) branchepartners, gestart met het onderzoeksproject
‘Werkplaats op Weg’. Het project is de zoektocht naar het antwoord op de vraag naar de beste manier om reparatie
en onderhoud van personenauto’s in de toekomst effectief en efficiënt te organiseren.
Dit project werd gefinancierd door Regio-orgaan SiA door middel van de RAAK-mkb regeling en met cofinanciering
van de consortiumpartners.
Het onderzoek was opgedeeld in vijf werkpakketten. Elk werkpakket stond onder leiding van één van de consortiumpartners.
Overige consortiumpartners verleenden hun medewerking.
De projectleiding was in handen van de HAN.
Aan de hand van o.a. werksessies, deskresearch, focusgroepen, praktijkproeven, interviews, casestudies en studentprojecten
zijn:
- de bestaande branchesituatie in kaart gebracht,
- drivers voor veranderingen voor de branche tot 2030 vastgesteld,
- met gebruik van Formatieve Scenario Analyse (FSA) als leidraad een zestal bedrijfstypes bepaald,
- een tool gebouwd waarmee ondernemers in de autobranche een indicatie krijgen van de beste strategische
bedrijfskeuze voor de toekomst,
- tussentijdse resutaten gevalideerd bij consortiumpartners.
Tenslotte zijn de resultaten van het project vertaald naar een visuele weergave, diverse presentaties, een onderzoeksrapport
en een naslagwerk voor de autobranche. De diverse publicaties zijn te vinden op de website
www.werkplaatsopweg.nl.
2019, Article in monograph or in proceedings (Shakshuki, Elhadi (ed.), The 10th International Conference on Ambient Systems, Networks and Technologies (ANT 2019))This research is an explorative study to look for the potential to predict traffic density from driver behaviour using signals collected from the Controller Area Network (CAN) bus. The hypothesis is that driver behaviour is influenced by traffic density in such a way that an approximation of the traffic density can be determined from changes in the driver behaviour. Machine learning will be employed to correlate a selection of commonly available sensors on cars to the traffic density. Challenges in the processing of the data for this purpose will be outlined. The data for this study is collected from five passenger cars and nineteen trucks driving on the A28 highway in Utrecht region in the Netherlands. This study is restricted to straight roads in order to isolate the steering behaviour attributable to the traffic state influences rather than following the curve in the road. The results are encouraging that the correlation between driver behaviour and traffic density can be established. An overall accuracy of over 95% is achieved with a precision of 92%. The recall rate however is low most likely caused by over-fitting due to the unbalanced data set. The results still look promising and more training data should improve the results. This research is part of the broader project VIA NOVA which aims to investigate the use of car-sensor data for traffic and road asset management.
2009, Part of book or chapter of book (, pp. 375-395)Extant literature on collaborative learning shows that this instructional approach is widely used. In this chapter, the authors discuss the lack of alignment between collaborative learning and assessment practices. They will argue that peer assessment is a form of collaborative learning and a mode of assessment that perfectly fits the purpose of collaborative learning. As such, the authors purposefully depart from the more traditional application of assessment as a summative tool and advocate the consideration of formative peer assessment in collaborative learning. This shift towards formative assessment they believe has the potential to enhance learning. Their goal in this chapter is to review both shortcomings of current peer assessment practice as well as its potential for collaborative learning. Interactivity is central to foster the alignment between assessment and collaborative learning and the authors present a set of guidelines derived from research for increasing interactivity through formative peer assessment among peers in collaborative learning contexts.