2021, Part of book or chapter of book (Joosten-Hagye, D.; Khalili, H. (ed.), Interprofessional Education and Collaborative Practice- micro, meso, and macro approaches across the lifespan)
2019, Part of book or chapter of book (Kuijer, W.; Weijzen, S.; Vijlder, F de (ed.), Grensoverstijgend samenwerken, leren en opleiden in het sociaal- en gezondheidsdomein, pp. 68-76)
2012, Book (monograph) Mensen maken beroepsonderwijs gaat over de kwaliteit van mensen die onderwijs geven. Die kwaliteit ontstaat niet vanzelf en die kwaliteit blijft ook niet vanzelf. Vergeleken met andere maatschappelijke sectoren kent de onderwijssector veel centraal geregelde afspraken die het personeelsbeleid sturen. Binnen de marges van de centrale wet- en regelgeving blijkt het evenwel goed mogelijk een eigen personeelsbeleid, respectievelijk een eigen HRM-beleid, vorm te geven. HRM-professionals en beleidsverantwoordelijken voor HRM vinden in dit boek een aantal voorbeelden uit de actuele HRM-praktijk in het onderwijs. De bijdragen zijn geschreven door HRM’ers uit de onderwijssector en onderzoekers van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
2011, Part of book or chapter of book ()Leerlingen gaan naar school om zich te ontwikkelen en bepaalde leerdoelen te halen. Een kerntaak van het onderwijs is leerlingen hierbij te helpen. Leraren spelen hierin een belangrijke rol: zij stimuleren, begeleiden en sturen het leerproces waar nodig bij. Het (tussentijds) beoordelen van het leren is hierbij essentieel. Dit boek gaat ervan uit dat dit niet alleen de taak is van de leraar, maar ook van de leerlingen zelf. Door zelfreflectie, feedback van de leraar en evaluatie door medeleerlingen worden zij zich meer bewust van hun eigen leerproces en krijgen zij aanwijzingen voor het zetten van de volgende stap op weg naar het bereiken van hun leerdoel. Evalueren om te Leren biedt (aankomende) leraren theoretische achtergronden, praktijkvoorbeelden, handvatten en praktische instrumenten om leerlingen te helpen in hun ontwikkeling. De benadering van evaluatie, die ‘Evalueren om te Leren’ wordt genoemd, staat centraal in dit boek. De actieve rol van leerlingen hierin wordt sterk benadrukt.