2021, Article / Letter to editor (Frankwatching|NOISSN, (2021))Hoe richt je als gemeente de interactie met inwoners op een onderbouwde manier in? Het kan helpen om vanuit de klantreis te denken die verschillende inwoners in een participatie- of dienstverleningstraject doorlopen. In dit artikel vertellen we over een openbare, gratis tool die gemeentelijke communicatieprofessionals helpt om de interactie met inwoners gedurende een traject verder te optimaliseren. Deze tool geeft voor verschillende doelgroepen een advies over welk kanaal in te zetten in welke fase van de klantreis. Ieder mens is immers anders en doorloopt zijn of haar eigen klantreis in het contact met de gemeente.
2018, Article / Letter to editor (Marketing Rendement, iss. 1, (2018), pp. 4-5)Klanten uiten op social media steeds vaker hun ongenoegen over de diensten of producten die bedrijven aanbieden. Het effect op de reputatie van uw organisatie kan desastreus zijn, zeker wanneer u niet, of op de verkeerde manier, reageert. Tegelijkertijd kan één positieve recensie van een klant op een sociaal medium, zoals bijvoorbeeld een reviewsite, direct leiden tot een stijgende verkoop van de dienst of het product waar de recensie over gaat.
2016, Article in monograph or in proceedings (Etmaal van de Communicatiewetenschap)In dit artikel wordt middels een inhoudsanalyse van conversaties tussen reizigers (consumenten) en drie regionale OV-vervoerders (organisaties) de relatie onderzocht tussen de inzet van 10 verschillende webcare-strategieën en (1) de aanleiding en sentiment waarmee de reiziger de conversatie gestart is met de OV-vervoerder, en (2) de invloed van de inzet van deze webcare-strategieën op de sentimentsverandering in de conversatie.
2014, Article / Letter to editor (Holland Management Review, vol. December, iss. 158, (2014))Organisaties opereren in toenemende mate in alsmaar uitdijende netwerken van partners – van klanten en ketenpartners tot zelfs concurrenten. Voor het opbouwen en onderhouden van die netwerken worden online en social media tegenwoordig steeds belangrijker. De ‘3.0 organisatie’ laat zien hoe dat gaat.