Title: | Digital storytelling in de Pabo: : Lou Reed rocks! |
Author(s): | Vries, E.J. de ; Lemmens, Annelore |
Publication year: | 2012 |
Source: | VELON, vol. 33, iss. 3, (2012), pp. 39-45 |
ISSN: | 0925-9384 |
Related links: | https://hdl.handle.net/20.500.12470/200 |
Publication type: | Article / Letter to editor |
Please use this identifier to cite or link to this item : https://hdl.handle.net/20.500.12470/200 ![]() |
|
Display more details |
|
Lectorate : | Innovatie in de Publieke Sector |
Journal title : | VELON |
Volume : | vol. 33 |
Issue : | iss. 3 |
Page start : | p.39 |
Page end : | p.45 |
Abstract: |
Deze bijdrage sluit aan bij een eerder pleidooi van Callens en Elen (2009) in dit tijdschrift om digital storytelling in te zetten als reflectiemiddel in lerarenopleidingen. Twee groepen studenten van Pabo Groenewoud (HAN) maakten individuele digitale verhalen over bijzondere/belangrijke informele leermomenten en bespraken ze met elkaar in de groep. We gingen op basis van analyses van de digitale verhalen en observaties in de groepen na of en hoe de studenten via de verhalen kunnen bouwen aan hun persoonlijke identiteit van leraar zijn en beschrijven in dit artikel het proces en de opbrengsten van ‘digital storytelling’. We hopen met de beschrijving van dit praktijkvoorbeeld te inspireren tot de verdere ontwikkeling van en onderzoek naar (de opbrengsten van) digital storytelling als reflectie-instrument in lerarenopleidingen.
|