Title: | De invloed van verkeersinformaties op routekeuzes |
Author(s): | Bogers, E.A.I. |
Publication year: | 2010 |
In: | , pp. 39-44 |
Publisher: | [S.l.] : Kluwer |
ISBN: | 9789087070120 |
Series: | HAN Business Publications |
Related links: | https://hdl.handle.net/20.500.12470/458 |
Publication type: | Part of book or chapter of book |
Please use this identifier to cite or link to this item : https://hdl.handle.net/20.500.12470/458 ![]() |
|
Display more details |
|
Lectorate : | Logistiek en Allianties |
Page start : | p.39 |
Page end : | p.44 |
Abstract: |
In het autoverkeer zijn files en vertragingen aan de orde van de dag. De tijd dat mensen de file als een welkome attractie beschouwden en er eens rustig naar gingen kijken, ligt inmiddels ruim een halve eeuw achter ons. Files zorgen onder meer voor tijdverlies en milieubelasting. In het kader daarvan is de TU Delft het onderzoeksprogramma AMICI gestart. AMICI is een NWO/VeV-onderzoeksprogramma. De afkorting staat voor Advanced Multi-agent Information and Control for Integrated multi-class traffic networks. Het onderzoeksprogramma richt zich op de ontwikkeling van een innovatieve regeltechniek specifiek geschikt voor de gecoördineerde controle van heterogene verkeersstromen. Een van de onderzoeken binnen AMICI leidde in 2009 tot een promotie. Dit artikel geeft een kort overzicht van de aanpak en uitkomsten van dit onderzoek. Voor een volledig overzicht wordt naar het betreffende proefschrift verwezen: Bogers, 2009.
|