Title: | Ontwikkelingen rondom onderzoek in de school |
Author(s): | Steen, J. van der ; Oolbekkink, H. |
Publication year: | 2014 |
Source: | De Nieuwe Meso, vol. 2014, iss. 2, (2014), pp. 7-11 |
ISSN: | 2352-331X |
Related links: | https://hdl.handle.net/20.500.12470/77 |
Publication type: | Article / Letter to editor |
Please use this identifier to cite or link to this item : https://hdl.handle.net/20.500.12470/77 ![]() |
|
Display more details |
|
Lectorate : | Eigentijds Beoordelen en Beslissen Naar een Meervoudige Professionaliteit van Leraren |
Journal title : | De Nieuwe Meso |
Volume : | vol. 2014 |
Issue : | iss. 2 |
Page start : | p.7 |
Page end : | p.11 |
Abstract: |
In de afgelopen jaren zijn steeds meer leraren betrokken geraakt bij onderzoek in de school: als docentonderzoeker, als medebegeleider van het praktijkonderzoek van leraren-in-opleiding of als critical friend. Daarnaast zien we ook verschillende vormen van onderzoek in de school, bijvoorbeeld in projectvorm bij leraren en schoolleiders die in het kader van bijvoorbeeld een opleiding een onderzoek uitvoeren. Onderzoek in de school kan ook onderdeel zijn van het dagelijks werk van leraren, in de vorm van een onderzoekende houding en/of onderzoekend handelen (Cochran- Smith & Lytle 2009; Van der Steen & Peters 2014). Daarnaast kan onderzoek op verschillende niveaus plaatsvinden, individueel of gezamenlijk worden uitgevoerd en verschillende doelen dienen. Kortom: waarover hebben we het als we het hebben over onderzoek in de school?
|