Title: | Hoe past het? Een kwalitatieve analyse van narratieven van jongeren met een ondersteuningsbehoefte op het gebied van passend onderwijs en passende arbeid. What is appropriate? A qualitative analysis of the narratives of adolescents with special needs in education and in finding employment |
Author(s): | Gerritsen, Marjolijn ; Hal, L.B.E. van ; Meesters, Joos ; Bodegom, Bea van ; Verharen, L. |
Publication year: | 2018 |
Source: | Journal of Social Intervention : Theory and Practice, vol. 27, iss. 1, (2018), pp. 4-23 |
ISSN: | 1876-8830 |
DOI: | https://doi.org/10.18352/jsi.546 |
Annotation: | 19 februari 2018 |
Publication type: | Article / Letter to editor |
Please use this identifier to cite or link to this item : https://hdl.handle.net/20.500.12470/8 ![]() |
|
Display more details |
|
Lectorate : | Werkzame Factoren in de Jeugd- en Opvoedhulp Versterken van Sociale Kwaliteit |
Journal title : | Journal of Social Intervention : Theory and Practice |
Volume : | vol. 27 |
Issue : | iss. 1 |
Page start : | p.4 |
Page end : | p.23 |
Abstract: |
In zorg, welzijn en onderwijs hebben zich in de afgelopen jaren transities voorgedaan die van invloed zijn op jongeren die ondersteuning behoeven bij het succesvol doorlopen van hun schoolloopbaan en/of het vinden van passende arbeid. Waar deze jongeren eerst op speciale scholen en in beschermde werkomgevingen te vinden waren, worden zij nu geacht regulier onderwijs te volgen en de reguliere arbeidsmarkt te betreden. Hoe ervaren deze jongeren zelf de ondersteuning die ze ontvangen en wat verwachten zij van hun toekomst?
|